VĚDA A TECHNIKA / Auto-moto

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
2.4.2018

V Rakousku rychleji než 130 km/h

Německo je toho dokladem. Jde o fakt, že na zhruba 60 % dálniční sítě není omezena maximální rychlost, přesto to nemá žádný vliv na vyšší počet dopravních nehod. Jinak řečeno – nemá-li maximální povolená rychlost na dálnicích vliv na nehodovost, proč ji nezvýšit? Vždyť podle celé řady výzkumů nehodovost a emise rostou společně s nezbytnost brždění a zrychlování, nikoliv při plynulé vysoké rychlosti.

Rakousko, přesněji ministr pro infrastrukturu Norbert Hofer, je pro, aby se vyzkoušela možnost navýšení maximální rychlosti a po roce se rozhodlo – je to dobré řešení nebo nikoliv. Abychom si ale nepředstavovali zcela otevřenou ruku páně, spíše jen „povolenou pěst“. Zvýšení by se týkalo jen dálnice A1 mezi Vídní a Salzburgem, a jen o 10 km/h. Tedy na 140 km/h.

Dodejme, že nejde zase až o takovou novotu. Samotné Rakousko o něčem takovém uvažovalo už v letech 2006 a 2007 a na některých úsecích zkoušelo „maximálku“ 160 km/h. Byť žádné negativní výsledky test nepřinesl, v tichosti se přešlo opět na tradiční dálniční rychlost.

Podobný „slovní experiment“ mají za sebou i Čechy, když v minulých letech několik poslanců přišlo s iniciativou na zvýšení na vybraných úsecích dálnic na maximálních 160 km/h. Argumentem proti bylo i konstatování, že pro maximální rychlost platí v ČR tak zvané „české zaokrouhlování“. Samozřejmě nahoru, takže dnes v praxi jezdí po dálnici prakticky každý 140-150 km/h. Co se stane, když se povolí 160 km/h? Budeme jezdit pod dvě stě? A tak zůstalo i u nás jen u plánů.

Rakušané jsou dál, do ročního experimentu. Po něm se uvidí.

Autor / zdroj: ÚAMK

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Noční požár střechy v Brně způsobil vysokou škodu

Vyhlášení druhého stupně požárního poplachu si vyžádal noční požár v Brně. Při zásahu se lehce zranil jeden hasič. Ovzduší monitorovala chemická labor

Post

Tragická dopravní nehoda se smrtelným zraněním u Pasohlávek

Při srážce dvou polských vozidel utrpěl v sobotu jeden člověk smrtelné zranění a devět lidí se zranilo z toho pět dětí. Provoz na silnici S I/52 u

Post

Ivančice budují kamerový systém. Použijí ho jako nástroj prevence

Ivančice jako jediné město s rozšířenou působností v Jihomoravském kraji nemělo dosud kamerový systém. To se s příchodem léta změní. Zatím instalují

Reklama

Reklama

PARTNEŘI

www.beautyexpo.cz www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA